Pages

Tuesday, February 15, 2011

Kenduri!!! sabar ja la~

ne la bnda yg aku paling x suka sal duk d perantauan ne... demmit!!(mood xpuas ati)..~   
byk btol xtvt kampung yg aku ttingal.. kalo sukaneka ka.. ptandingan menganyam ketumpat tuk ibu2 sedunia ka.. ptandingan shuffle tuk bapa2 ka.. aku x gak la kesah.. tp dh sal makanan ne.. MMG TACING LA.. again.. TACING!!.. haha..
cmne crita bkenaan makanan ne.. kg aku.. yakni kg darau menggatal..(yaa.. aku mmg asal menggatal.. mo bahan aku suka menggatal la 2.. bahan..!! bahan.!!) hahaha.. ok.. bek 2 story.. kg aku ne kalo time maulidur rasul mmg ada bt kenduri~.. mmg lama sda.. sejak aku tinggal d hokaido, jepun time kecil2 2.. mak aku yg gtau la.. aku dgr sj.. hehe.. slalunya mmg akan bt kenduri 2 kali, which in pagi n petang~~ pagi 2 kenduri tuk kuih.. suma jenis nenek moyang kuih la wujud time 2.. perghhh.. tp yg bt aku tacing sgt2 ne.. msti la time petang 2.. knduri nasi.. demm.. mmg mcm 1 dewan penuh ngan makanan.. time2 mcm 2  mmg aku akan tetiba sperti pepatah melayu yg berbunyi "bagaikn kuda laut pandai terbang tp xmampu berbuat apa2 kerna x mempunyai pasport'.. haha~.. nak senangkn crita.. mmg melahap habis laa~. syok tahap gaban la cmtu.. 


tp......


d sebabkn aku yg berada d perantauan ne.. dpt dgr crita sj la.. lauk penuh 1 kontena la.. ayam goreng besar mcm lori  trailer 20 tayar la..  n macam2 g la.. sabar ja la.. nt aku akan kembali ke sna jg 2.. hahaha.. wait for me bebeh~  ^_^

AKU MO BALIK DEMMIT!!!...



No comments:

Post a Comment